18.02.2013

En smak av sommer


Etter en laaaang vinter, med mye snø og kulde, snek lysten om å bake noe friskt og sommerlig seg på. Sjokocupcakes med bringebærfrosting, yum! Disse anbebales : ) Jeg lagde ENDEL, og hadde de med på jobb. Der forsvinner bakst fort ; ) Elevene skulle bare visst hva vi koser oss med innimellom på personalrommet. ; )
 
 
Oppskriften fant jeg HER ( Trines Matblogg). Jeg triplet oppskriften på røren, og gjorde minst det samme på frostingen.
 
 
Du finner detaljer for hvordan du går frem i oppskriften. Her kan dere se hvordan jeg lagde frostingen. Jeg brukte 2 små bokser med bringebær. Mos i en sil, og la saften renne av.
 
 
Tilsett kremost naturell, melis mm. Pass på at frostingen ikke blir for tynn. Denne smaker nydelig av bringebær! Utmerket midt på vinteren! ; )
 
 
Nydelige cupcakes. Jeg anbefaler dere å besøke Trines Matblogg. Jeg har prøvd flere av oppskriftene hennes, og blir alltid fornøyd. I tillegg kommer hun med mange gode mattips, ukemenyer osv. Enjoy! : )
 
Jeg nyter vinterferie! Late morgener, mye håndarbeid, litt oppussing, blader og bøker som skal leses, kafebesøk, gode venner, gåturer, Bailey Fiona- tid osv. OG det nærmer seg ikke minst vår. HURRA!
 
 
Nyt uka, med eller uten ferie! Takk for at du svippet innom og velkommen tilbake! : )
 
Klem Hilde
 


5 kommentarer:

  1. Heldige kolleger du har, for dette så nydelig ut!
    Jeg nyter fridagene, strikker, rydder, pc, spaserer...ingen grunn til å kjede seg:))
    Kos deg resten av uka, klem;)

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Så koselig å treffe på en annen mandalitt også!!
    Kjempekoselig blogg du har.

    Legger deg til i blogglisten min, håper det er ok?
    Morsomt å treffe på andre sørlendinger i blogglandia. :-D

    Ønsker deg en fortsatt fin vinterferie! :)

    SvarSlett
  3. mmmm det så godt ut. Kos deg med vinterferie.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Kakene ser farlig gode ut! :-)
    Kos deg med vinerferie!!

    SvarSlett
  5. Dette så godt ut. Må kanskje prøve ut denne oppskriften. Ønsker deg god helg.
    klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥