20.03.2012

Hette med " crocodile- stitches"!


Å prøve ut nye heklemetoder er ikke alltid en morsom prosess. Denne gangen knota jeg lenge og vel, før jeg til slutt ble venn med " crocodilestitches", som de så fint kalles. Jeg er venstrehendt, og mange av videoene jeg fant på youtube var ubrukelige for meg. Til slutt fant jeg en video som ble redningen! ; ))

HER kan du se videoen jeg likte best! : ) Dette er del 1. Jeg anbefaler også å ta en titt på del 2 og del 3.


Jeg synes disse stingene gir et skikkelig tøft mønster, og det var grunnen til at jeg nektet å gi opp. ; )

Målet var en hette, og oppskriften kjøpte jeg HER. Oppskriften er på engelsk. Den er veldig oversiktlig og grei å følge, og inneholder også flere bilder med instruksjon. I tillegg til oppskrift på hetten, kjøpte jeg oppskrift på pulsvarmere med de samme stingene, men har ikke prøvd den ut ennå.

Her kan dere se min ferdige hette! : )




Jeg har brukt litt tynt ullgarn på denne hetten, men vil anbefale ullgarn med litt tykkelse til hetten. Da blir den litt stivere og holder mer på fasongen.





 
Hetten hekles i to deler, som til slutt syes sammen. Jeg brukte nesten 8 garnnøster til denne hetten! Krokodillestingene legger seg utenpå hverandre. Dette gjør hetten veldig varm og god, men man bruker altså myyye garn.



 

 
Denne hetten er allerede gitt bort, og jeg er nå i gang med hette nr. 2. Ønsker du å bestille hetter, kan du gjøre det på epla- butikken min, KEEP WARM. : )

Ha ei finfin uke, med vår i luften! : DD



( i mangel på egne vårlige bilder, jukser jeg med et fra nettet ; ))


Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. Den var virkelig lekker.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Kjempestilig - lekre detaljer rett og slett, tror ikke jeg har sett hverken hetten eller krokodilledetaljen før. Flink! :D

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥