30.08.2009

HEKLET SJAL- RASKT OG ENKELT!

Raske og enkle sjal er kjekt å hekle litt innimellom større prosjekter. Her har jeg to sjal klare til bruk. Jeg bruker ullgarn når jeg hekler sjalene, og heklenål nr. 4 eller større. Sjalene er fine å bruke også som skjerf, og de er veeeldig gode og varme. : )






Oppskriften består stort sett av luftmasker og fastmasker, og er super- enkel! : )

Her får du den:

1. omg.: Hekle 8 lm og fest til en ring med en kjedemaske i første masken. Snu.

2. omg.: Hekle 8 lm, 1 fm om første hullet, 6 lm, 1 dbls i kanten på første hull. Snu.
3. omg.: Hekle 8 lm, 1 fm om hullet, 8 lm, 1 fm om hullet, 6 lm, 1 dbls i kanten. Snu.

Fortsett slik til du har oppnådd ønsket bredde på sjalet. I kanten har jeg festet frynser. Fem frynser, 10 cm lange festet dobbelt i annethvert hull i kanten.
Lykke til! : )












11 kommentarer:

  1. Kjempeflotte sjal!! Synes ofte det enkle er det beste, jeg;) Flotte farger; lilla er vinterens farge iflg blader;)
    Takk for at oppskrifta deles med oss!
    Ha en super søndag videre!

    SvarSlett
  2. Utrolig flotte sjal!! :) Og nydelige klare farger. Så flink du er :) Koselig å besøke bloggen din.

    SvarSlett
  3. Hei

    Sikkert veldig enkelt, men jeg er veldig fersk i hekling, så jeg skjønner ikke helt hva ddu mener med "snu"- og det ser ut som det er litt essensielt for å få økende lengde oppover..kunne du forklart meg? Takk

    SvarSlett
  4. Tusen takk for den fine oppskriften! Jeg har heklet ett i noe bomullsgarn som jeg hadde liggende. Nå har jeg også opprettet blogg- kanskje jeg skal legge ut bilde av sjalet mitt der. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Nydelig sjal i en flott farge.

    SvarSlett
  6. Hei, jeg trenger hjelp.... nå er det andre gangen jeg rekker opp det som er påbegynt et sjal....
    Mitt blir liksom ikke "vie", blir bare en sånn lang tarm.... Hehe Hva gjør jeg galt?

    Hilsen carina

    SvarSlett
  7. Flott og enkelt sjal!
    Akkurat sånn eg hadde lyst te å hekle :o)
    Tusen takk for oppskrift.

    SvarSlett
  8. Absolutt nybegynner,menhar sett på hekleskole på nett og lærtmeg maskene. Noe gjør jeg likevel galt her tror jeg, løkkene blir jo så store at dette sjalet kan det ikke bli mye varme i...Lurer på om jeg har misgorstått hvordanman lager fastmaske om en ring, elelr om hull er noe nnet enn ringen?

    SvarSlett
  9. Hei, hva betyr dbls?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Dbls betyr dobbeltstav. Ta to kast med tråden, og dra gjennom to og to masker. : )

      Slett
    2. Tusen takk for svar:)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥