27.12.2012

Puff X 5!!!

 
Det ble noen hjemmelagde julegaver i år, blant annet strikket/ heklet PUFF. Jeg likte godt den første, og dermed ble det 4 til. Kjekk gave, både praktisk og pynter opp i rommet. De voksne mottakerne fikk puff i nøytral grå, som passer til sofaene de har. Barna fikk puff i litt mer spreke farger. : )
 
 
 
 
 
Jeg har brukt Cortina- garn til alle puffene, og strikker med 4- dobbelt garn på pinne nr. 12 ( rundpinne).
 
På de store puffene la jeg opp 30 masker, og strikket riller til ønsket størrelse. Topp og bunn er heklet med fastmasker og dobbelt garn.
 
Puffene stappes fra siden, og hekles sammen med kjedemasker og dobbelt garn.
 
 
 
 
Turkis puff til en tøff gutt! : )
 
 
 
 
Puff i lilla og rosa til søte jenter. : )
 
 
 
Til barne- puffene la jeg opp 26 masker.
 
Puffene er stappet med gamle puter, boblejakker, dynetrekk osv.  Stapp tingene inn i noe som passer puffens farge, f.eks laken, sengetøy eller et stort håndkle. Ha gjerne noe litt hardt i midten, f.eks dongeribukser. Da holder fasongen på puffen seg bedre.
 
Det går med ca. 16- 20 nøster pr. puff. Jeg anbefaler å bestille Cortina- garn fra Spar- kjøp ( nett- butikk) . Nå har de SALG på garnet også. : )
 
Jeg har begynt på en i mørkebrunt til meg selv, men har for tiden en liten puff- pause. Strikket meg litt lei. ; )
 
Idag har vi hatt en nydelig dag her, bare se:
 
 
 
 
Herlig!
 
Jeg har fremdeles ferie, og kan nyte late romjulsdager. : )

Takk for besøket og velkommen tilbake! : )
 
Klem Hilde
 


3 kommentarer:

  1. Herlige puffer! !!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Kjempefine puffer du har laga!!! Heldige er de som fant disse under juletreet! :-) Så fine bilder av vinterstemningen hos deg! Kos deg fortsatt i romjula! Jeg nyter familiejula og strikkepinnene har pause noen dager! :-)

    SvarSlett
  3. Skikkelig flotte puffer, smart julegave:))

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥