04.02.2013

Strikket kjole til en prinsesse

  
Mønsteret til denne kjolen fant jeg i et hefte fra Nøstebarn. Jeg har forandret litt på lengde, vidde og hullmønster. Jeg håper dermed hun kan vokse litt i den, og bruke den en stund. : )
 
 
 
Jeg begynte på kjolen i november i fjor. Planen var at det skulle bli julegave. Den ble lagt bort litt til fordel for andre prosjekter. Dermed ble kjolen plutselig bursdagsgave i januar i år i stedet. Kjolen passet 5- åringen veldig bra. : )
 
 
 
Jeg har strikket i Alpa- garn ( ull), med pinne nr. 4. Jeg heklet et bånd til kjolen, så det blir litt mer fasong på den. Dette var et koselig strikkeprosjekt, og det blir nok flere lignende kjoler etter hvert.
 
 
I dag er jeg dønn sliten etter ei helg med mye tannverk. Jeg venter på tannlege- time, men ikke så enkelt å få det på kort varsel. Nå skal jeg finne sofa, ullpledd og ibux. Tannpine er no ordentlig herk!! : /
( Dagens frustrasjon! ; ))
 
Føler litt på denne idag!
 
Takk for besøk og koselige kommentarer! Ha ei herlig februar- uke! : )
 
Regner ikke med noen kjenner seg igjen her??? : )
 
Klem Hilde
 


3 kommentarer:

  1. Så nydelig en kjole. Flott gave å få.
    Håper du snart er bedre.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. For en skjønn kjole. God bedring.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Kjempefin kjole du har strikket! Fin bursdagspresang til en liten prinsesse.
    Stakkars deg som har tannpine- håper hjelpen kommer fortere enn fy!! God bedring!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥