24.01.2011

Gulrotkake og baggy luer som liggeunderlag ; )


Jeg kom over en oppskrift på gulrotkake på facebook, og den tenkte jeg å prøve ut i løpet av uka. Den inneholder bl. a speltmel og kokosnøttolje. Spennende å prøve seg på! : )


Her er oppskriften, om flere vil prøve! : )


GULROTKAKE

4 egg

3 dl rørsukker

3 dl speltmel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1,5 dl cocosa ( kokosnøttolje)

5-6 dl gulrøtter ( ca 2 store)

Ha gjerne i nøtter eller mørk sjokolade etter eget ønske

 
190 grader i ca 40 min

 
GLASUR

Philadelphia Cream Cheese

125 g melis

50 g cocosa

sitronsaft



( illustrasjonsfoto)


Kake med gulrøtter- den blir jo nesten for sunn å regne!?! : )



Min skjønne, enøyde katt på 10 år varierer stadig på sovestedene sine. Denne gangen var det tydeligvis ull som var det riktige.




Hekleriene flyter til tider litt rundt, så da får jeg heller tåle litt kattehår på dem. : )


Bedagelig katt, såvidt han letter på lokket når blitzen blinker.


Ønsker alle som titter innom ei skjønn uke!

Klem HildeP.


3 kommentarer:

  1. Hei og god kveld :)
    Takk for godbedringsord til gutten min :)
    Ha er ikke helt i slaget enda, men håper han er bedre i morra :)

    Den kaka så jo kjempe god ut ;)
    Har aldri lagd gulrotkake, så kanskje på tide snart:)

    Herlige bilder av pusen din :) Tenker det var godt å ligge på luene ja ;)

    Natti natt :)
    Klem Tina

    SvarSlett
  2. Gulrotkake er blnt de beste!
    Katta ser ut til å ha funnet et godt liggeunderlag:O)
    Kos deg du også, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Den kaka så bare nydelig ut.
    Herlig katt, missunner dem evnen til å kunne slappe av på en slik måte.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥