12.06.2011

Heklet vest til en liten tøffing


Har prøvd meg på en egenkomponert vest til min kjære nevø! : ) Tok utgangspunkt i noen jentevester jeg har heklet tidligere, men prøvde å gjøre denne litt mer guttete.



Vesten har vært nesten ferdig en god stund, men jeg måtte fikse litt på knapphullene og gjøre den litt lengre. Nå tror jeg den skal passe fint. Litt stor, men da passer den forhåpentligvis utover høsten og vinteren.



Jeg heklet forstykker og bakstykket hver for seg, og heklet det hele sammen med kjedemasker. Deretter heklet jeg bølgekant rundt halsåpningen og rundt armhullene. Tar litt ekstra tid med ulike deler og montering. Er ikke noe jeg er så vant til. Men gøy å prøve seg på noe nytt!



Søte små lommer til småtterier. Jeg fikk min snille mamma til å feste lommene med tøffe sting, da syteknikker ikke er min sterkeste side. ; ) Synes resultatet ble tøft. : )



Tøff guttevest fiks ferdig. Nå blir det spennende å se hvordan den passer på lillegutt! : )


Her har vi igjen hatt noen deilige sommerdager! Føler meg veldig heldig som opplever sol og varme, mens store deler av landet vårt er i ferd med å regne bort!



Dette har vært heklekroken min idag! Herlig å sitte ute i sola med hekleriet, kakao og radio, og min lille hundevalp som spinner rundt i noe som ligner hyperaktiv tilstand! Hun sov mye de første ukene, men nå er hun blitt mer våken og vill og gal. ; )




Mygglysene er på plass! Det trengs, for her florerer det av dem! USJ!



Perfekt liten krok for håndarbeid, lesing, soling og kjasing. Håper sommeren sprer seg til resten av flomområdene veldig snart!

Ønsker alle ei fortsatt fin (lang)helg! : D

Klem Hilde

2 kommentarer:

  1. Heldig du som har sola, her er det kaldt og regn;)
    Tøff vest, og flott med lommene!
    Kos deg videre denne helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Der så det riktig så trivelig ut.
    Her bøtter regnet ned i dag.
    Klem Tone

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥