04.12.2009

Himmel på jord







HIMMEL PÅ JORD

Jeg snublet omkring,
i svarteste natten.
Da tente du stjernen,
med lys ifra deg.
Jeg følte meg ensom,
og tom og forlatt.
Da du viste
du tenkte på meg.


Jeg hutret og frøys,
da du ga meg
din varme.
Du så vel at jorda,
var naken og kald.
Du lengtet til meg,
og du sendte
 meg barnet.
Og viste meg vei
til en stall.


Himmel på jord,
en nåde så stor.
Jeg e'kke alene
her jeg bor.
Himmel på jord,
en nåde så stor.
Jeg e'kke alene
her jeg bor.

Jeg sloss og jeg led,
gjorde alt
for å vinne.
Da hørte jeg englene
 synge om fred.
Legg våpnene ned,
det er jul
du må finne.
En fred inni hjertet
et sted.


Himmel på jord,
en nåde så stor.
Jeg e'kke alene
her jeg bor.
Himmel på jord,
en nåde så stor.
Jeg e'kke alene
her jeg bor.


Hver gang jeg ser opp
mot min himmel, så vet jeg:
At undrenes under
er det som har hendt.
Jeg føler meg trygg,
for jeg slipper å lete.
Nå vet jeg,
hvor stjernen ble tent.


Himmel på jord,
en nåde så stor.
Jeg e'kke alene
her jeg bor.
Himmel på jord,
en nåde så stor.
Jeg e'kke alene
her jeg bor.




En vakker sang om håp og en tankevekker om hvor heldige vi er som kan gå en fredfylt juletid i møte.




3 kommentarer:

  1. Dette var en nydelig tekst.. og en tankevekker ja!!

    Ha en herlig adventshelg.. klem fra mæ

    SvarSlett
  2. En kjempefin tekst og mye sant i det...

    SvarSlett
  3. Hurra! Du vant i bloggen min! Om du kan sende meg en mail med navn og adresse på mirrevirrehobby @ yahoo.no hadde det vært supert!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥