08.08.2009

HEKLEPRODUKTER

Dette teppet så deilig ut! Ble inspirert til å sette i gang med noe lignende etter hvert. Teppet er satt sammen av mange små lapper, både heklede og strikkede. De er deretter sydd sammen, og det er heklet en kant rundt det hele. Stilig, og litt annerledes enn de vanlige lappeteppene.

Les mer om teppet og besøk samtidig en fin blogg her: http://ljo-s.blogspot.com/2009/04/mormorteppet-er-ferdig-og-i-bruk.html


Men først skal jeg hekle nytt babyteppe til nytt tantebarn på vei. Det er alltid koselig å gi noe håndlaget. Må bare finne ut hva slags teppe jeg skal hekle denne gangen. Det er ikke alltid så lett å finne hekleoppskrifter. Det finnes mest strikkeoppskrifter. Tips mottas med takk!
Tidligere har jeg heklet ett ensfarget teppe (mangler bilde), ett med striper og ett lappeteppe. Tepper er et lite prosjekt, og krever litt tålmodighet, men det er moro å se når det tar form, og er samtidig gøy å holde med noe over tid. Da føles det ekstra godt å komme i mål. : )
















Har i tillegg prøvd å hekle litt andre ting til babyer: votter, luer, hatter, kjoler. Det fins utrolig mye fint man kan lage, og det er moro å finne tips på nettet, både på div. blogger og salgssider. Inspirasjon er viktig for kreativiteten, og i tillegg kan man lære mye av å se og lese om andres prosjekter. Blogging er en fin ting! : )









Det neste jeg har lyst til å prøve meg på er å hekle klær til babyer. Bukser, gensere, dresser osv. Spennende å prøve noe nytt, og gøy å bli bedre på det man holder på med. Tar gjerne imot tips!
På denne siden var det utrolig mye fint! Ta en titt, her kan du handle håndlagede produkter til store og små. Du finner tøfler, votter, luer osv. http://varmbylise.com/
Ha en fortsatt kreativ og fin sommer!



2 kommentarer:

  1. Så fine hekleprosjekter. Kom over denne bloggen

    http://skrekkoggru.blogspot.com/

    Vet ikke om du syr, men her var vertfall mye inspirasjon. Blogger er kanon :)

    SvarSlett
  2. Ja, skal si fra om jeg kommer over noe bra. Synes smekkene av voksduk var stilige. Klærne var og herlige. Jeg har også en symaskin som jeg aldri husker hvordan skal brukes. Går for lang tid i mellom hver gang, men maskinen skal være mitt vinterprosjekt!

    Takk for koselig hilsen i bloggen min.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : )

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge kommenter som anonym, og skrive navnet ditt under innlegget.

Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥